Färg och toning

Ja och nu kommer de liiite frisörgrejer vi sysslat med under
första veckan nu efter lovet. Det har vart kul grejer måste jag säga!
Riktigt roligt, nya grejer bara och det känns som om jag verkligen utvecklas
hela tiden. Skitskoj!

Under veckan har vi lärt oss att blanda färg och toning.
Och sedan även applicera det på en docka. Inte så lätt som
man tror.

Först skulle vi färga en mörkare färg i hårmotten, och då ska man ju
försöka ha så lika på alla ställen i hela håret, kan inte alltid vara så lätt
att se kanske. Men det gick bra tycker jag, blev ett fint slutresultat.

Och sen skulle vi tona längderna, och det var kul det med, men så svårt
när dockan är så stel och cp. Haha, så hon fick lite fingeravtryck på sig.
Tur att det inte var en första kund man hade, då hade de kanske gått illa, haha.

Men trota att jag färgat hår innan på kompisar och så, så var det ju
svårare nu när man gör det på de riktiga sättet och ska tänka på allt
och sån skit, haha.

först blandade vi lite färg, blev förvånad över att den var såpass ljus
som den var eftersom att färgen sedan blev nästintill svart.



applicering av färg i hårbotten, ganska jämnt ändå va? ;)



toningen pågång hos linnea, focused!


sen lite på min docka med, haha snygging, men läcker färg!


här ser man resultatet på utväxten.



och här är en före och en efterbild, tjusigt va?


2010-01-15 @ 20:46:07 | Permalink | Frisör | Kommentarer (0) | Trackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback